بازديد حدود 3 ميليون گردشگر از مراکز تاريخي مازندران

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، «مهران حسني» در حاشيه نشست اجرايي ستاد دائمي تسهيلات سفر در مازندران اظهار‌ داشت: استقبال از گردشگران نوروزي در روز اول فروردين در محور‌هاي هراز، کندوان، رامسر، گلوگاه و سوادکوه برگزار شد.

وي ادامه داد: بسته‌هاي فرهنگي شامل کتاب مصور استان، کتابچه راهنماي گردشگري، DVD حاوي فيلم معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، نقشه و راهنماي گردشگري 19 شهرستان توزيع شد.

اين مسوول خاطرنشان کرد: اين مراسم به عنوان برنامه شاخص و قابل توجه مورد استقبال خوب مسافران قرار گرفته و اجراي برنامه نوروزخواني بر اساس آيين و آداب و رسوم مردم مازندران بوده که توسط گروه‌هاي موسيقي محلي اين بخش از برنامه اجرا شد.

حسني ادامه داد: با توجه به سياست‌هاي سازمان درباره اجراي جشن نوروزي نظر به هماهنگي‌هاي به عمل آمده قبلي از سوي اين اداره کل و تاکيد و دستور استاندار به شهرداري‌ها، فرمانداري‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي با همکاري اين اداره کل اين جشن در شهرستان‌ها انجام شد و در برخي از شهرستان‌ها هم جشنواره آيين‌هاي سنتي و نوروزي بر اساس آيين‌ها و آداب و رسوم اين استان تا پايان تعطيلات نوروزي اجرا مي‌شود.

معاون فرهنگي و اجتماعي ستاد تسهيلات سفر مازندران با اشاره به اين که بازديد از مراکز فرهنگي و تاريخي از جمله 12 موزه استان در اين ايام قابل توجه بوده، گفت: به گونه‌اي که تاکنون 2 ميليون و 606 هزار و 416 نفر از اين مراکز بازديد به عمل آوردند.

اين مسوول متذکر شد: از آنجايي که نوروز با طبيعت‌گردي گره خورده است، برگزاري تور‌هاي يک روزه و نيم‌روزي در استان توسط دفاتر خدمات سياحتي و جهانگردي رونق داشته و اين موجب ماندگاري بيشتر گردشگران در استان شده است به طوري که 72 درصد از مسافران ورودي در استان اقامت گرفتند.

حسني در ادامه ابراز داشت: سفرهاي گروهي و انجام سفر در قالب تور از جمله زمينه‌ها به سمت گردشگري حرفه‌اي است.

وي با اشاره به آماده‌باش 90 داروخانه، 68 بيمارستان و درمانگاه، ايجاد 52 پايگاه امدادي و اطلاع‌رساني هلال‌احمر، 70 پايگاه اورژانس در سطح جاده‌هاي استان به همراه يک آمبولانس هوايي متذکر شد: بيش از 60 دستگاه و نهاد اجرايي و تشکل‌هاي تاسيسات گردشگري اين استان با بيش از 60 هزار نفر نيرو، خدمات‌دهي به مسافران و گردشگران نوروزي را به عهده دارند و محل اين ادار‌ کل به عنوان مرکز هدايت، کنترل و نظارت بر فعاليت کميته‌هاي استاني و ستادهاي شهرستاني با حضور نمايندگان کميته‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در ايام تعطيلات نوروزي فعال است.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391010647